Ostoehdot

2021-09-14
Rapunzel of Sweden AB

Y- tunnus: 556732-5047 (Ruotsi)
Perustamisvuosi: 2007

Osoite: Kabyssgatan 4D, 12030 Stockholm, Ruotsi
Sähköposti: fi@rapunzel.com
Puhelin: +46 90 70 60 70

YLEISET EHDOT

Rapunzel of Sweden AB:n (y-tunnus 556732-5047, jäljempänä Rapunzel) yleisiä ehtoja sovelletaan yrityksen kaikkiin sopimuksiin. Tilaamalla tuotteita hyväksyt nämä ehdot riippumatta siitä, tilaatko webshopista tai myymälästä. Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajan suostumus ja heidän tekemänsä tilaukset käsitellään voimassa olevien käteiskaupan ehtojen mukaisesti. 
Rapunzel ei vastaa mahdollisista tekstissä olevista painovirheistä tai tuoteselosteiden virheistä. Tämä koskee kaikkia valikoiman tuotteita. Mikäli tilattavissa olevien tuotteiden määrässä esiintyy virhe, pidättää Rapunzel oikeuden korjata asian jälkikäteen. Noudata aina tuotteen hoito-ohjetta. Näin varmistat tuotteen kestävyyden. Lue lisää kotisivuiltamme tai ota yhteys asiakaspalveluun, jos sinulla on kysyttävää. 
 
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos olet tyytymätön verkkokaupastamme tilaamiisi tuotteisiin. Jos asiasi käsittelyn tuloksena syntynyt päätös ei tyydytä sinua, voit hakea asiaasi ratkaisua Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisupalvelun avulla: http://ec.europa.eu/odr. Olemme mukana riidanratkaisussa.
 
Riita-asiat, joista osapuolet eivät pääse sovintoon, käsittelee http://ec.europa.eu/odr. Sitoudumme noudattamaan sen suosituksia.
 

HINNAT JA MAKSAMINEN

Jokaisen tuotteen hintaan sisältyy arvonlisävero. Tuotteen hinnan lisäksi saattaa ylimääräisiä kuluja syntyä esim. valitsemastasi maksutavasta tai lähetyksestä. Kassalla näet selvästi tiedot maksuehdoista, toimituskuluista ja maksutavasta. Koko tilauksen loppusumma ilmoitetaan sinulle selvästi ennen kuin hyväksyt tilauksen ja sen maksun. 
 
Kampanjat ja hinnan alennukset tulevat näkyviin joko heti tuotteen yhteydessä tai annettuasi alennuskoodin kassalla. Kampanjat ja tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää tai annettuun päivämäärään asti.
 

KORTTIMAKSU

Meillä voit maksaa ostoksesi seuraavilla korteilla: Visa, Mastercard, Diners Club ja verkkomaksuihin hyväksytty American Express. Näistä ei aiheudu ylimääräisiä kuluja. 

KLARNA

Rapunzel of Sweden tarjoaa maksutavaksi Klarnan. Voit maksaa heti, myöhemmin tai jakaa maksun osiin. Rapunzel of Sweden tekee yhteistyötä Klarnan kanssa Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa ja Itävallassa. Klarna tarjoaa erilaisia maksuratkaisuja eri maihin. Lue lisää Klarnan maksuvaihtoehdoista täältä

KLARNA LASKU JA OSAMAKSU

Kun käytät Klarnaa, tarkistetaan luottotietosi samoin kuin se, että kaikki antamasi tiedot täsmäävät henkilötunnuksesi ja väestörekisterissä olevan osoitteesi kanssa. Ehdot kokonaisuudessaan löytyvät kassalta tai ne ovat luettavissa alta.
 

ALENNUKSET 

Prosenttialennukset, kuten opiskelija-alennukset, eivät koske aletuotteita. Kampanjatuotteitamme ei voi yhdistellä etkä voi käyttää kahta eri alennuskoodia yhteen tilaukseen. Jos sinulla on alennuskoodi, voit käyttää sen kassalla. Syötä koodi ja paina aktivointinappia. Summa vähennetään automaattisesti loppusummasta. Jos koodin summa kattaa koko ostoksen, on se maksutapasi tälle ostokselle. Jos summa kattaa vähemmän, valitset itse maksutavan jäljelle jäävälle summalle.
 

TOIMITUKSET

Kassalla voit valita asuinalueellasi voimassaolevan toimitustavan. Kassalta löytyvät myös voimassaolevat toimitusajat. Teemme parhaamme, jotta tuotteita olisi aina varastossa. Jos tuotetta ei heti voida toimittaa ostajalle, näkyy se selvästi tuotteen kohdalla tai otamme yhteyttä sinuun sähköpostitse. Jos tilauksesi kaikkien osien toimitus ei ole heti mahdollista, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä meihin, jotta voimme auttaa sinua löytämään vastaavan tuottee. Jos tuote on loppunut varastosta emmekä pysty pitämään sovittua toimitusaikaa, otamme sinuun yhteyttä. Jos paketti ei ole tullut perille, ilmoita meille asiasta 14 päivän kuluessa tilauspäivästä. Kaupan voi perua jos emme pysty pitämään sovittuja toimitusehtoja. Huomaa mahdolliset muutokset tuotteiden toimitusajoissa juhlapyhien ja alennuskampanjien aikaan. 

Kun tuote lähtee varastostamme, saat sähköpostiisi ilmoituksen tavaran lähtemisestä. Jos valitset että paketti jätetään ovesi ulkopuolelle, pyydämme huomioimaan että paketti on vastuullasi toimituksen jälkeen.

UPS EXPRESS 1-3 ARKIPÄIVÄÄ

Lähetämme samana päivänä kaikki tilaukset, jotka ovat saapuneet meille arkipäivänä (maanantai–perjantai) ennen klo 15:00 (Suomen aikaa).

Paikkakuntakohtaiset poikkeukset mahdollisia.

KOTIINTOIMITUS BUDBEELLÄ 2-3 ARKIPÄIVÄÄ

Jos asut Budbeen toimitusalueella, voit valita kassalla tilauksesi toimitettavan suoraan kotiovellesi. Toimituksen hinta on 6,99 € ja tilauksesi tulee useimmiten perille 2-3 arkipäivässä. Budbee toimittaa paketteja arki-iltaisin klo 17:00-22:00. Tilauksesi pakataan meillä arkipäivisin valmiiksi yleensä 24 h sisällä, jonka jälkeen valitsemasi kuljetusliike ottaa pakettisi toimitettavaksi.

NOUTO POSTISTA 3-5 ARKIPÄIVÄÄ

Tilauksesi pakataan meillä arkipäivisin valmiiksi tavallisesti 24 h sisällä. Lähetys saapuu noudettavaksi lähimpään postitoimipaikkaasi yleensä 3–5 arkipäivän kuluessa siitä, kun lähetys on lähtenyt meiltä. Voit seurata pakettisi liikkeitä lähetyspäivän jälkeisestä päivästä lähtien Posti.fi- seurannassa lisäämällä saamasi seurantanumeron eteen kaksi nollaa.

Voit noutaa paketin noutopisteestä saapumisilmoitusta tai lähetystunnusta vastaan.

PALAUTUSET JA REKLAMAATIO

Me Rapunzelilla haluamme, että tunnet kuluttajana olosi turvalliseksi tehdessäsi meillä ostoksia. Siksi sinulla on aina oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote ja tehdä reklamaatio virheellisestä tuotteesta. Kun käytät vaihto-/palautusoikeuttasi, vastaat itse palautuksesta aiheutuvista postikuluista ja tuotteiden arvon mahdollisesta alentumisesta johtuen niiden käsittelystä tavalla, joka ei ole välttämätön tuotteen ominaisuuksien ja muodon toteamiseksi. Jos olet saanut väärän tai vaurioituneen tuotteen, korvaamme sinulle palautusrahdin. Hiustenpidennykset ovat hygieniatuotteita, jonka takia niitä ei voi kiinnittää hiuksiin jos haluaa tehdä palautuksen. Vastaamme kysymyksiisi täällä.

PALAUTUKSET

Kaikki palautettavat tuotteet on palautettava seuraavasti:

  1. Pakkaa tuote alkuperäispakkaukseen. Vaihtoehtoisesti voit käyttää omaa pakkausta/laatikkoa. 
  2. Käytä esitäytettyä palautuskuponkiamme, jonka löydät täältä
  3. Lähetä palautuskuponki tilauksen kanssa osoitteeseen: Rapunzel of Sweden AB, Fanérgatan 14B, 56633 Habo, Ruotsi.
  4. Vie paketti lähimpään postikonttoriin. Säilytä kuitti.

VAARALLISET AINEET

Osa tuotteistamme sisältää helposti syttyviä aineita, ja siksi niitä koskevat erityiset palautus- ja toimitusrajoitukset. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi hiuslisäkkeiden poistoaineet. Nämä tuotteet on testattu niiden käytön vaarattomuuden varmistamiseksi.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kuin palautat tai vaihdat vaarallisia aineita sisältäviä tuotteita. Palvelemme sinua arkisin 10-17 (paikallista aikaa).
 
Puhelin: +46 90 70 60 70
Sähköposti: fi@rapunzel.com
 

PERUUTUSOIKEUS

Sinulla on 30 päivää aikaa palauttaa tuotteet. Maksamme tuotteen hinnan takaisin mahdollisimman pian käyttämällä samaa maksutapaa, kuin tilausta tehdessä käytettiin (tai jos maksua ei vielä ole suoritettu, mitätöidään maksukortille tehty varaus). Takaisinmaksu tapahtuu 14 päivän kuluttua siitä kun olemme käsitelleet palautuksen. Kun käytät vaihto-/palautusoikeuttasi, vastaat itse palautuksesta aiheutuvista postikuluista ja tuotteiden arvon mahdollisesta alentumisesta johtuen niiden käsittelystä tavalla, joka ei ole välttämätön tuotteen ominaisuuksien ja muodon toteamiseksi. Lisätietoa Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla: https://www.kkv.fi/

PALAUTUSRAHTI

Kaikissa palautuksissa vastaa asiakas tuotteen perille saapumisesta sekä rahtikuluista, mikäli muuta ei ole sovittu. Jos saamasi tuote on viallinen tai vaurioitunut, palautamme rahtikulut.

TAKAISINMAKSU

Rapunzel vakuuttaa suorittavansa takaisinmaksun tuotteesta tai vaihtavansa tuotteen, mikäli ostaja niin haluaa, peruutusoikeuden mukaisesti. Tuotteen koko hinta maksetaan takaisin sillä edellytyksellä, että tuote palautetaan samassa kunnossa kuin se oli toimitettaessa asiakkaalle. Tämä tarkoittaa sitä, että tuote ei saa olla vaurioitunut, likaantunut, pesty tai käytetty. Mahdollisten merkkien ja hintalappujen pitää olla paikoillaan. Jos tuote ei ole samassa kunnossa kuin toimitettaessa, arvioidaan sille arvonalennus. Arvonalennusta ei makseta takaisin.
 
Jos sait viallisen tuotteen, ilmoita siitä välittömästi Rapunzelille ja palauta tuote yllä olevien ohjeiden mukaan. Rapunzel korvaa vaurioituneet tuotteet kokonaisuudessaan. Nämä määräykset eivät rajoita voimassa olevia, lakisääteisiä oikeuksia. Kun käsittely on aloitettu, koskee peruutusoikeus jäljellejäänyttä osaa, jota ei ole käsitelty. 
 

REKLAMAATIO

Jos huomaat, että tuote on vaurioitunut tai virheellinen, ota meihin yhteys tai reklamoi viallisesta tuotteesta. Jotta Rapunzel voi arvioida reklamaation aiheellisuutta, tuote pitää lähettää kokonaisuudessaan meille takaisin. Liitä mukaan kattava selostus virheestä ja tuotteen käytöstä. Jos emme saa koko tuotetta/tilausta palautuksena, emme voi tehdä riittävän kattavaa arviota tuotteessa olleesta virheestä ja siksi voimme palauttaa vain osan hinnasta, jos reklamaatio arvioidaan aiheelliseksi.

Jos haluat tehdä hiusten kiinnittämistä koskevan valituksen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä siihen henkilöön tai kampaamoon, joka on työn tehnyt. Työn tekijä on vastuussa siitä, että työ on tehty oikein. Valitettavasti emme voi korvata hiusten kiinnittämisestä tai poistamisesta aiheutuneita kustannuksia.   

Jos tuoteessa on virhe/vika, et ole asiakkaana vastuussa postikustannuksista. Rapunzel vastaa palautuksesta aiheutuvista postikuluista kuittia vastaan. Lähetä meille kuitti tai kopio kuitista saadaksesi korvauksen postikuluista. Reklamaatio tulee tehdä kohtuullisen ajan kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
 
 
Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida tuotteesta kolme vuotta tuotteen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään kahden kuukauden sisällä havaittuasi virheen.
 

TUOTEVASTUU

Rapunzel ei ole vastuussa siitä, kuinka ostaja käyttää tai säilyttää tuotetta. Ostajalla on täysi vastuu tuotteen käytöstä ja hänen on itse tarkistettava mahdolliset allergiat ja virheet. Rapunzel suosittelee, että tuotteita käytetään kotisivuilla olevien tuoteohjeiden mukaan. Ajankohtaisin tieto löytyy Rapunzelin kotisivuilta.

TIETOSUOJASELOSTE

Noudatamme GDPR-tietosuoja-asetusta. Rekisteröinnin ja tilauksen yhteydessä hyväksyt sen, että tallennamme ja käytämme henkilötietojasi GDPR:n mukaisesti toteuttaaksemme kanssasi tekemämme sopimuksen. Sinulla on GDPR:n mukaan oikeus päästä käsiksi niihin tietoihin, jotka olemme rekisteröineet sinusta. Jos tiedot ovat virheellisiä, puutteellisia tai ne eivät ole tarkoituksenmukaisia, voit pyytää tietojen korjaamista tai poistamista. Tässä tapauksessa ota meihin yhteyttä sähköpostilla.

Tästä voit lukea lisää evästeistämme ja tietosuojakäytännöstämme.

FORCE MAJEURE

Rapunzel ei vastaa myöhästyneistä suorituksista, jotka aiheutuvat Rapunzelista riippumattomista syistä ja joiden kontrolloiminen olisi kohtuutonta. Force Majeure tapauksissa Rapunzelilla on oikeus saada lisäaikaa tavaroiden toimittamiseksi. Esimerkkejä tällaisista syistä, jotka eivät kuitenkaan rajoitu näihin, ovat lakot, terrori-iskut, sodat, tavarantoimittajasta aiheutuvat häiriöt, kuljetus- ja tuotantohäiriöt, valuuttakurssien muutokset, viranomaisten toimenpiteet, lainsäädäntö tai luonnonkatastrofit. Olosuhteiden jatkuessa yli kaksi kuukautta on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus, ilman että toisella on oikeus saada korvausta ja/tai että toinen osapuoli on korvausvelvollinen.